onsdag 1 september 2010

I Grythyttans skogar

Hej allihopa!
Förlåt för dåliga uppdateringar av bloggen.
Har haft väldigt mycket att stå i den senaste veckan.
I söndags flyttade jag från Uppsala till Grythyttan (mitt i skogen)
Har precis börjar en 3 årig utbildning, Kulinarisk kock och måltidskreatör, på restauranghögskolan Grythytteakademin.

Det är lite svårt att få något handlat här borta då Ica affären som finns ligger lite dåligt till för min del, så i 2 dagar har jag ätit pasta med kidneybönor och linser. Ni kan ju själv tänka er hur gott det kan vara=) Till helgen bär det dock av för storhandling och förhoppningsvis lite roligare recept.

Dagens citat ur en bok i Måltidsvetenskap jag läste idag:

"Matlagning är en komplex aktivitet, som består av en serie av beslut och handlingar som slutligen resulterar i olika rätter"

Bra skrivet tycker jag=)

1 kommentarer:

Det var roligt att höra! Lycka till med studierna! : )

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More