fredag 27 augusti 2010

Tack Uppsala för middagen

Vår kyl och frys gick sönder förra vecka och sedan dess har vi ätit ute eller köpt hämtmat varje dag. Ok en dag köpte vi faktiskt grillade kycklingklubbor och färsk pasta. Det är mycket jobbigt att inte ha någon mat hemma men intressant att utforska Uppsalas pizzor, taimat och restauranger. Så ett stort tack till alla människor som jobbat så att vi har kunnat äta middag varje dag =)

Pizzorna från Pinocchio var en stor besvikelse, burkchampinjoner och senor i oxfilén? Ena pizzan med köttfärs på (köttfärsås)kunde vi inte en äta upp.

På Gränby centrum finns Wok och Sushi, ett ställe jag verkligen rekommenderar. Färska fräscha råvaror och mycket gott! Blev väldigt imponerad. Jag tog med dagens wok med bla kyckling och grönsaker, supergott!

Ett första besök på Basilico, en italiensk restaurang och torsdagens matbekymmer var över.
Jag beställde en saffranspasta med halstrad lax, väldigt snålt med laxen men pastan var fantastisk, och laxen med. Pizzorna är imponerande med toppingar som får mig att längta tillbaks till Italien. En pizza kostar 120-150 kr men väl värda pengarna. Oj så gott! Hit går jag igen.

I kväll blev det 15 bitars sushi från Yukikossushi i Eriksberg. En av dom bättre, alltid fräscha bitar och lagom stora. Sushi är inte speciellt mättande dock, nu är jag hungrig igen..hm..

Ok det finns choklad kvällen är räddad!

1 kommentarer:

Inget ont har något gott med sig! : )

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More