söndag 4 juli 2010

Berocca Boost


Genom Buzzador(man provar nya produkter och tjänster, berättar för vänner och bekanta och ger sedan feedback till tillverkaren) har jag fått hem Berocca Boost. Ett ny energidryck eller egentligen är det en tablett som man löser upp i ett glas vatten. Berocca Boost som är fri från socker,konserveringsmedel och innehåller naturliga ämnen som guarana vitaminer och mineraler.
Tycker att Berocca Boost smakar mycket godare än annan energidryck där man verkligen känner smaken av kemikalier. Berocca smakar lite som den röda Fantan som jag inte minns namnet på just nu. Fast med en liten antydan till bitter eftersmak.
Effekten av en tablett kan jag inte riktigt bestämma, jag känner mig inte speciellt mer pigg eller fokuserad. Eventuellt en aning..Jag tror att det krävs två tabletter men ska testa igen.

Ett plus för Berocca Boost är alla B vitaminer med högt RDI(rekommenderat dagligt intag).
(läs mer här)
Så som:
B1
B2
B3
B5
B6
B8
B9
B12
även kalcium, magnesium zink och c vitamin.

Berocca kan ju självklart inte mäta sig med energidrycker som red bull och allt vad dom heter men det är ett alternativ som är bra för att vara så pass naturlig som den är.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More