söndag 9 maj 2010

Gratäng med aubergin, linser och chevre



Det här receptet kom jag faktisk på precis innan jag somnade en kväll förra veckan.
Som tur var kom jag ihåg hur jag hade tänk när jag vaknade och det fick bli kvällens middag tillsammans med fläskkotletter.

Chevre ca 150 g, skivor
3 dl röda linser
1 gul lök, finhackad
5 vitlöksklyftor, finhackade
1 aubergin
matolja

Stek lök,vitlök och linser i smör eller matolja 5-10 minuter. Salta och peppra.
Skiva auberginen tunnt och lägg ut skivorna i ett lager i en smord ugnsfast form.
salta och peppra på varje lager.
Bred ut linsröran på auberginskivorna och lägg på ett lager till med aubergin.
Toppa med skivad chevre.
Sätt in i ugnen, 200 grader i ca 20-30 minuter eller tills osten har blivit lite gyllenbrun.

1 kommentarer:

Det där verkar gott! smaskens

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More