söndag 9 maj 2010

Ett besök på Hambergs fisk i Uppsala





Till Hambergs går man om man vill äta bra färsk fisk och skaldjur.

Menyn består enbart av fisk och skaldjur (förutom desserterna då)och det är svårt att välja bland allt det goda. Till förrätt tog jag en varm sallad på hummer och pilgrimsmusslor med sherryvinegrette. En aning för mycket vinegrette för min smak men annars super!
Mamma tog en provensalsk terrine med en fantastisk god vinegrette. Provensaliska kryddor även i den om jag inte misstog mig.

Det blev havskatt till huvudrätt, lite köttaktig i konsistensen och inte så märkvärdig i smaken.
Gott var det och fisken var perfekt tillagad.
Gösen med grillade grönsaker och fetaost som finns nu på menyn var utan tvekan godast av det vi beställde. Ett tips!

Desserterna imponerade inte på mig, så det hoppade jag. Men det är ju faktiskt fisken som gör Hambergs så bra och det är dom klart bäst på i Uppsala.



BUTIKEN
Tisdag – Fredag: 10 – 18.30
Lördag: 10 – 15.30

RESTAURANGEN
Tisdag – Lördag: 11.30 – 22

2 kommentarer:

Ser väldigt gott ut för en som älskar goda fisk- & skaldjursrätter...

Tack för trevligt sällskap och en härlig middag!

M : )

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More