måndag 16 november 2009

Framdel av lamm enkelt men jobbigt

Framdel av lamm





I förra veckan var jag på Willys, en affär jag inte brukar handla på pga att jag tycker att kvalitén på deras livsmedlen inte är speciellt bra, man får vad man betalar för. Men ibland så ser jag små guldkorn i deras reklamblad(jag äälskar reklam). Som då förra veckan när jag såg att framdel av lamm (fryst) kostade 39.90. Jag köpte en bit på 2,3 kg som jag lät tina långsamt i kylen.



Mycket enkel matlagning, mojsa in lammet i olivolja,rosmarin,timjan,massor av vitlök, salt och peppar. Jag skar några snitt också så smakerna kunde tränga in i köttet. In i ugnen på 175 grader 1,5 timme. Ös lammet 1-2 gånger med fettet och skyn som bildas. Gott var det såklart, men det är inget jag skulle rekommendera någon att köpa. Då man mest får fett och ben för pengarna. (var av priset kanske) inte speciellt mycket kött. Man måste nog tycka om att karva runt ben, eller ha en stor kött kniv eller yxa =) Men som sagt, alltid gott med lamm, nam nam!



3 kommentarer:

Min erfarenhet är att Willys har handelns absolut frächaste frukt och grönt till oslagbara priser! Och även deras andra varor håller hög klass i kombination med ett rikt och varierat sortiment! Man får mer än vad man betalar för - kan det bli bättre?

Jag har tyvärr inte någon bra erfarenhet av de Willysaffärer jag har handlat på. När nötfärsen luktar surt eller inte går att bryna pga enorma mängder vatten, varor som har tagit slut eller inte finns alls, grönsaker som är vissna etc. Varje gång jag har kommit hem från en Willys så har jag känt mig missnöjd på ett eller annat sätt. Willys är inte en affär som möter de förväntningar jag har på en matvaruhandel. Som tur är finns det ju flera andra affärer att handla i =)

Jag är mycket nöjd med Lidls utbud. Billigt och bra, även grönsaker, men dessa köper jag ofta till bra pris på torget här i vår Stockholmsförort. De har ett större urval än Lidl. "Fattig matälskare"

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More