söndag 18 oktober 2009

Kyckling kokt i tryffelsås

Kyckling kokt i tryffelsås
Jag testade ett recept från Silverkocken(en jätte bra och inspirerande blogg) igår, som jag måste dela med mig av. Det blev jätte jätte gott och jag fick användning av mina svarta trumpetsvampar som jag plockat nu under hösten. Jag glömde dock att lägga ner broccolin mot slutet=/ Glöm inte den=) Till kycklingen hade jag mandelpotatis.


Kyckling - smält lite vårlök, vitlök och morötter i smör, lägg ner kycklinglårfileer, slå på vitt vin och grädde och lite tryffelolja, smula ner ett par torkade trumpetsvampar - sjud långsamt i ca 30 min. I slutet la jag ner lite broccoli.

1 kommentarer:

Låter jättegott med kokt kyckling! :)

Jag bakade din persikopaj. Supergott!

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More