fredag 5 juni 2009

Årets Sill 2009 - Fänkålsdill och akvavit



Jag läste på newsdesk.se att årets sill blev fänkålsdill och akvavit,visst lät det spännande?


Årets Sill 2009, som är framtagen av Klädesholmen Seafood i samarbete med restaurang Salt & Sill, kommer bland annat att finnas i ICA:s sortiment. Nettovikt 420 gram varav 200 gram sill. Rekommenderat pris är cirka 30 kronor.

Motiveringen till Årets Sill 2009 lyder: En traditionellt nyskapande sillinläggning med mycket attraktivt utseende, doft och smak. En sill som man inte tröttnar på - en redig sill."

3 kommentarer:

Hmm. Jag tror jag håller mig till inlagd sill ändå...
Men visst lät det spännande, jag skulle säkert smaka om jag blev bjuden =)
Men jag har en annan fråga. Vem är det som har suttit och tagit fram "årets sill"??

Det är en jury tydligen, hittade det här "Årets jury har utgjorts av författaren Viveca Lärn, skådespelaren Peter Harryson, krögaren Ulf Wagner och Rolf Westerström, vd på Sjöräddningssällskapet."

Tänk vad mycket sill dom måste ha smakat på=)

Ja, verkligen! Jag tror inte de kommer att vara sugna på sill på midsommar ;-)

Jordgubbsmarabou var väldigt god faktiskt. För söt för min smak, jag tycker alltid marabous choklad är för söt men själva kombinationen jordgubbar-choklad var mums!

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More