söndag 10 maj 2009

Tacopaj


I fredags gjorde jag tacopaj med en sallad bestående av rädisor,salladslök, ruccola, körsbärstomater, gurka och blandsallad. Någon gång för länge sen hade jag ett jätte bra recept på taco paj, som försvann när vi flyttade. =/ Jag får leta vidare efter den perfekta tacopajs receptet. Har ni något bra recept så tipsa mig vettja=)

pajskal:
2 dl vetemjöl
100 g smör eller margarin
2 msk vatten

400 g nötfärs
2 tomater
en burk creme fraiche paprika/chili
en påse taco kryddmix
1 dl vatten
2-3 dl riven lagrad ost



Blanda mjöl och smör till en grynig massa. Tillsätt vattnet och arbeta snabbt ihop degen. Lägg degen i lite plast och låt den vila i kylen 20 minuter (medan du bryner köttfärsen)
Smörj en pajform. Tryck ut degen i formen och förgrädda pajskalet i ugnen på 200 grader i ca 10 minuter.


Bryn köttfärsen och tillsätt tacomixen och vatten.
Låt köttfärsen puttra 10 minuter så den tar åt sig kryddorna ordentligt.
Fyll pajskalet med köttfärsen och bred över crème fraiche.
Skiva tomaterna och lägg på dom. Strö över osten.
Grädda pajen i ugnen tills osten har fått färg.
Servera med en god sallad.

2 kommentarer:

Tänkte testa göra denna tacopajen om en stund till min kompis, mig och min dotter. Få hoppas det blir gott ;)

Va skoj att höra Caroline =) hoppas att ni får en trevlig kväll och att pajen blir lyckad=)

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More