onsdag 20 maj 2009

Mat i New York

Nu i veckan bokade vi resa till New York. Vi var ju där förra året i mars och äntligen ska vi fara tillbaks. Jag är en av alla millioner som älskar New York.=) Det är någonting med den staden som är beroendeframkallande, har man varit där så kommer man alltid att vilja åka tillbaks. Jag ska försöka uppdatera bloggen från hotellrummet om det går, så ni får följa med på alla matäventyr=) Sitter och tittar lite på olika matställen jag vill besöka, affärer, marknader och sånt. Whole Food Market (www.wholefoodsmarket.com), en matvarukedja som säljer naturliga och organiska livsmedel.

Jag hittade den här bilden på en behållare med olika sorters salt, där man själv fyller en påse med det salt man vill ha. Kul va! Dit ska jag!
Allt är snyggt och prydligt in i minsta detalj också, häftigt!

Sen måste jag till Kalustyan's. En etnisk livsmedelsaffär med spännande kryddor, nötter,torkad frukt, teer, kaffe, gryner, ris, såser,röror,flaskor och burkar. Kassarna kommer bli tunga=)
Sahadi's är också en etnisk affär med massor av roliga och spännande livsmedel.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More