tisdag 5 maj 2009

Färdigmat för dagar då allt går åt skogen

Jag blir såå arg!
Först regnar det så mina skor fylls till hälften med vatten..
Kommer hem 16.30 springer in och hämtar tvätten ( 5 ikea kassar fulla )
Tvättiden är mellan 15-18, resten av veckan är uppbokad..
Lägger in 2 proppfulla maskiner och då ser jag att den ena är trasig!
Tvätten ska ta 49 minuter.
Inte nog med att jag ska tvätta fem kassar tvätt, fast jag bara hann med en, vi ska åka och storhandla också. Innan klockan 18.30 då vi ska hämta vovven på dagis.
Så fort som jag bara kan ska jag planera veckans mat med hjälp av ICA's elektroniska reklamblad, som jag gör varje vecka, och har gjort i ett år nu.
Nehe!! Det gick inte!
För nu helt plötsligt måste man ha användarnamn och lösenord till ICA's internet sidor eller va 17 det är. Vad är det för trams!!!??
Någonstans i någon pärm finns den lappen..leta leta leta..
Jag hittar två lappar med två ICA koder, provar båda, båda är fel och sista försöket misslyckades också. Spärrat!
Ring kundkänst står det i ett irriterande felmeddelande.
Eftersom hemtelefonen har gått sönder och jag inte har pengar på mobilen( kan inte ens fylla på den då internetdosan inte går att hitta) får jag sitta och vänta på att min sambo ska ringa mig. Kl är nu 17.30 och tvätten ska vara klar. Inte då! Efter 49 minuter så är det 11 minuter kvar.....!! 20 minuter att torktummla tvätten, som inte blir riktigt torr.
Sambon ringer, ringer sedan till ICA kundtjänst, men där kan dom inte hjälpa till utan en ICA internetdosa som vi tydligen har fått. Den är ju total borta i alla fall. Ingen storhandling idag heller...så det blev hämtmat från ICA, spare ribs och resterna av quinoan igår.




Varför ska man inte bara kunna få läsa ICA's flygblad för?

3 kommentarer:

Vilken dag!! Stackars dig! Du skriver trevligt, roligt att läsa :)

(m)

Härlig blogg du har! :)

julia .
(http://www.carrierofdisease.blogg.se)

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More