lördag 4 april 2009

Tummen ner för smultronvin

Ursprung: Sverige, Österlen
Vintyp: Fruktvin
Alkoholhalt: 15 % vol.
Volym: 750 ml
Artikelnummer: 12069-01
Pris: 53 kr
Sortiment: Systembolaget

Karaktär Doft av smultron och karamell. Söt, mild smak av smultron och godis.



Smultronvin lät gott tyckte jag..efter mycket letande på systemet hittade jag Red GOLD Smultron..i tetra..Jag hade ju förväntat mig en fin flaska med mousserade smultronvin. Jaja man ska inte döma innehållet efter förpackningen. Men i det här fallet kunde jag ha gjort det för innehållet var inte mycket bättre än förpackningen. Det smakade som koncentrerad saft med en stark eftersmak av sprit. Det kanske kunde gå att dricka om man hällde i fruksoda eller sprite, med risk att det blev ännu mer sliskit. Skulle nog funka i en sommarbål eller som någon slags drink. Jag hade nog förväntat mig ett lite sötare vin, typ reisling med smultron ton. Usch för det här smultronvinet!! Vad jag ska göra med resten av vinet vet jag inte..marinera jordgubbar i kanske..?

Tack för alla kommentarer och tips angående detta smultronvin.
Jag ska ge det en ny chans, då tillsammans med sprite, eller i en bål.
Jag har förstått att det inte ska drickas bara som det är. Som någon skrev, det står ju till och med på paketet.
Det kanske blir tummen upp då?=)

8 kommentarer:

Haha, fördömer du systemets bästa APK (alkohol per krona) vin?
Perfekt om man är pank, men visst smaken blir outhärdlig efter ett glas...fast gold citrus är än värre....

/Calvin

Supergod om man blandar ut det och har krossad is eller kanske lite cistorn till ....

http://katsiarynas.blogg.se

Jag håller inte med! God smak, lagom sött, sommar... Jättegod att tillsammans med lite is sitta en varm sommardag på altan och smutta på.

/Trevlig sommar önskar Erik

Du har missuppfattat det hela, smultronvin skall man göra bål av!! Blanda smultronvin, lemon/lime-läsk, sprit, massor av is och frusna hallon. Du kommer att gilla det :)
Hälsningar från Piteå.

Ojdå ja då har jag helt missuppfattat. Ska testa att göra bål på det, kan tänka mig att det smakar bättre då=) Tack för båltipset!

Åh, jag älskar vinet <3 Tycker de är supergott, blir faktiskt några glas i helgen för min del av detta! :) Själv tycker jag att de är gott att blanda i vanligt kolsyrat bordsvatten. Mmmm, smaskens! <3

Kram / http://moamac.blogg.se

det här vinet ska blandas ut med tex. sprite el. liknande, de står på förpackningen och brukar även rekomenderas när man köper det. det blir absolut skillnad, då kommer den rätta smaken fram! :)

blanda med loka naturell å så lite is i jätte gott

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More