fredag 24 april 2009

Lammfärspasta (favoritpastan)




Ok...det börjar bli lite mycket lamm men här kommer ett till recept=)
Godaste pastan jag har gjort tror jag. Super enkel också, det var en sån där dag då jag var så trött efter jobbet att jag inte orkade göra något avancerat, så jag tog det första jag såg i kylen.
Hemligheten med den här super god pastan är viltfonden, den lyfter pastan enormt.



För 2 pers

250g lammfärs
4 dl pasta
2 morötter, strimlade
1 dl creme fraiche
2 msk hackad färsk rosmarin
salt och peppar
0,5-1 msk viltfond (koncentrerad)

Koka pastan.
Strimla morötterna.
Stek(bryn) lammfärsen, salta peppra.
Låt morötterna steka med 3 min innan du blandar i creme fraiche och viltfonden i färsen.
Tillsätt pastan och blanda runt.
Smaka av med ev mer salt och peppar. Klart! Enkelt va?=)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More