onsdag 15 april 2009

Jag har underskattat falukorven



Igår var jag jätte trött och kom hem sent, så det blev falukorv. Så nedlåtande det lät mot den stackars falukorven. Här hemma äter vi falukorv 2-3 gånger om året, jag har fått för mig att det inte är riktig korv..(?!) och att det bara ska ätas när man har brottom eller inte orkar laga någon(riktig?!)mat. Skit samma om det bara är 58% kött i korven + antioxidationsmedel och konserveringsmedel(i vilken korv är det inte det förästen?..) , det är gott i alla fall! Nått som också är gott är snabbmakaroner med massa smör, stekta falukorvskivor och så ketchup förstås=)
Igår blev det falukorv i ugn och potatismos.



1 falukorv
1 paket krossade tomater
senap
2 msk tomatpuré
en burk(liten)crème fraiche
en vitlöksklyfta
en nypa socker
1-2 dl riven ost


Skär snitt i korven och klicka i senap mellan skivorna. Blanda ihop krossadetomater, creme fraiche,tomatpuré och en nypa socker. Pressa i vitlöksklyftan och smaka av med salt och peppar. Häll över i en ugnssäker form och lägg i falukorven. Strö över osten på korven och sätt in i ugnen 200 grader i ca 30 min.

1 kommentarer:

Så rätt så! Gott är det!

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More