söndag 1 mars 2009

Snabba köttfärsbiffar och mini mozzarella sallad med rödlök, avocado och körsbärstomater



Det var väldigt hungrigt när jag skulle göra middag.
Så jag gjorde någonting snabbt, någonting gott,och någonting nyttigt.
Tog nog inte mer än 15 min.


nötfärs (mängd efter hur hungrig man är=) jag hade nog runt 500 g.
finhackad gul lök (kan stekas först,så blir den mildare)
2 msk dijon senap
2 msk grädde
1 ägg
salt,peppar


en påse mini mozzarella
en avocado,tärnad
en 10-15 körsbärstomater,halverade
hackad rödlök
flingsalt

Blanda ingredienserna till köttfärsbiffarna i en bunke. Stek på medelhög värme.

Blanda alla ingredienser till salladen på ett uppläggningsfat-
Strö över flingsalt och eventuellt en lite finare olivolja.

1 kommentarer:

haha tack! Satt precis och funderade på vad jag ska äta! Perfekt!!

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More