söndag 15 februari 2009

Matnörderi och skandinaviska recept




Idag har jag spenderat förmiddagen åt att gå igenom alla recept som Andreas Viestad, Claus Meyer och Tina Nordström(mat Tina)har skrivit på Scandinavian New Cooking.
Det tar sin lilla tid då det är 206 recept. Vadå..brukar inte ni göra så?=)

Hur jag hamnade där var genom Taffel (som vanligt är Taffel källan till allt gott=)
Jag började läsa om alla hjärtans dag laxen + kommentarerna, där någon länkade till Lax lagad med varmvattenkran. Någonstans i kommentarerna där så länkades det vidare till en mycket intressant artikel som Andreas Viestad har skrivit. “Kranens konditori” handlar om bekväm matlagning med hjälp av varmvatten ur kran, och hur det skapar den perfekta fisken och köttet.

Efter den inspirerande artickeln så googlade jag efter Andreas Viestad och hamnade då på Scandinavian New Cooking. Några guldkorn hittade jag bland recepten.

Till exempel: Quick Cured Salmon with Elderflower, Dill and Roasted Garlic Mayonnaise Orange à la Norvegienne
Tart Mariann
Honey-and-Mustard-Marinated Salmon with Rosemary Apples

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More