måndag 2 februari 2009

Coop Forum Gränby i Uppsala fortsättning

Nu tänker jag fortsätta klaga på Coop Forum Gränby i Uppsala.
Varje gång jag har vart och handlat där så blir jag besviken på deras frukt och grönsaksavdelning.
I hyllan där salladsmixarna finns,(blandsallad i påse) är det ALLTID, varje gång, slut på minst 60% av salladen. "Påfyllning pågår" står det, men det är ingen som kommer och fyller på inte! Nej för det är slut på salladsmixen!

Apelsinerna som jag skulle köpa var tjockskaliga och små med massor av fula märken. Så jag kunde inte förmå mig att köpa några apelsiner. Nehe då köper jag väl äpplen då tänkte jag. 2 sorters äpplen! Ing-Marie och Jona Gold.. På ICA finns det i alla fall 4 olika sorters äpplen om inte mer. Bananerna var alldeles för mogna, längst underst hittade jag 3 jätte gröna bananer som kommer ta flera dagar innan dom är ätbara. Suck...

Vanligtvis när färsk lax är billigt köper jag runt 2 kg och fryser in portionsstorlekar.
Nu var frysen tom på lax så jag tänkte att jag skulle köpa en förpackning laxbitar på Coop.
Jag vet inte hur dom hanterar sina varor men dom här laxbitarna har varit nerfrusna och upptinade för att sedan blivit nerfrusna igen. Det är jag 100% säker på. Det var is utanpå förpackningen och laxen såg riktigt skabbig ut. Till och med min sambo som inte brukar bry sig speciellt mycket blev äcklad. Men vad kan man förvänta sig när det kostar 39.90? Eller ska inte Coop kunna erbjuda bra kvalite på sina varor?

Tydligen inte.
Laxen var skit, frukten var skit, salladen var skit, och köttet var skit.
Coop Forum Gränby i Uppsala är skit!



2 kommentarer:

Sunkiga affärer e skit ;/

Ja men Kvantum e bra!!! (Jobbade där förut :-))Hittade dig via min mamma Agneta som känner din mamma. Härliga mattips!! /Annica

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More