måndag 2 februari 2009

Äkta vara


Jag håller på att läsa Mats-Erics Nilssons bok Äkta vara.
En bok jag tycker att ALLA bör läsa. Även de som är ointresserade av mat och matlagning.
Jag tycker att man ska vara medveten om vad man stoppar i sig.
Jag blir förvånad och förskräckt varje gång jag öppnar boken och läser om alla kemiska tillsatser som finns i de livsmedel vi köper. Gräddglass tex behöver inte alls vara gjord på grädde. Det är bara ett ord som företaget använder för att det låter bättre...

3 kommentarer:

Bra att du tar upp sådana saker på din blogg!

Vi måste bli mer medvetna om vad vi äter!

Vad kostar boken?

Gillar också boken, liksom föregångaren hemliga kocken, även om han ibland blir lite väl svartvit i sina synpunkter och mörkar positiva aspekter med industritillverkad mat.

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More