torsdag 15 januari 2009

Smörstekt gös med gräddkokta rödbetor



Å va god middagen var idag, och det gick snabbt och det är en enkel rätt att göra.
När jag var på Nelins här om dagen hittade jag gösfilé i frysdisken.
Så idag blev det smörstekt gösfilé med rödbetor kokt i grädde och potatis.

4 gösfiler ca 400 g
2 stora rödbetor
1 tsk dijonsenap
2 dl grädde
smör för stekning
potatis

Koka potatis
Gör en sallad.
Skala rödbetorna och strimla dem i stavar.
Koka stavarna i grädde tills de blir mjuka, men inte sönderkokta.
Rör ner senapen och smaka av med salt och peppar.
Stek gösfilen i en teflonpanna med smör. Stek skinnsidan först. Salta och peppra.
Lägg upp potatis, gös,gräddkokta rödbetor och sallad.

3 kommentarer:

hihi ja exakt samma här! Jag har varit så extremt svårstucken sen jag var liten så ibland var vi tvugna att åka hem från operationer för det gick bara inte att sticka mig och mina armar var helt blåa för alla blodkärl de förstört :S så det sitter fortfarande i trots att det är mycket lättare att sticka mig nu... Psykiskt helt enkelt!

Vilken härlig middag! Jag älskar gös! Rödbetor i grädde låter namnam. Den rätten ska jag prova!

Anna, du lägger upp maten så fint.

Jag kan rekommenderar rårakor på rödbetor, men gräddkokta såg inte så dumt ut det heller! :)

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More