måndag 12 januari 2009

Old London Chips




Godast av dom alla: Olw's Old London

"Potatisen i chipsen är ekologisk, tunt skuren och friterad på låg temperatur i solrosolja. Allt för att chipsen ska bli extra krispiga.

Jag är trogen mina favoriter Gårds chips, men nu får dom faktisk lämna över första platsen till Old London. Olw's Svenska naturchips har legat på andra plats länge nu, men även dom måste halka ner ett steg.


Enligt den här artikeln har OLW felaktigt märkt chipsen som ekologiska.
Det är dåligt gjort, men chipsen är ändå dom godaste jag har ätit. Det känns lyxigt att äta dom. Till skillnad från alla dussintals olika chipsmärken och smaker som enligt mig bara smakar olja och luft. Jag vill ha tuggmotstånd och potatissmak!

"Förutom den goda smaken är Old London W. friterade i solrosolja. Oljan ger inte bara krispiga chips utan består till stor del av enkel- och fleromättade fettsyror, samtidigt som den låter råvarans smaker framträda. Chips gjorda på solrosolja innehåller 70 procent mindre mättat fett än chips gjorda med palmolja."

Hejja Old London!

1 kommentarer:

Mums, gårdschips ligger mig närmst om hjärtat när de kommer till chibbe ;)

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More