torsdag 11 december 2008

Onda maskiner

Det gick inte så jätte bra i skolan idag. Alla maskiner var emot mig. Först höll jag på göra sönder skolans glassmaskin för..15.000?Jag gjorde vaniljglass till en exotiskfruktsoppa som jag skulle ha som dessert till en tre trättersmeny. Glassen blev i alla fall jätte god,och maskinen klarade sig tillslut.


Sen skulle jag mixa mango, jordgubbar, appelsinsaft och vitt sött vin i robocopen. Hade i för mycket så det sprutade åt alla håll när jag satte på den. Krutonger av sockerkasbotten skulle göras till min exotiska fruktsoppa också. Glömde bort dom i ugnen såklart, så dom blev för brända. Fick göra nya. Körde in dom på 200 grader. Det jag inte såg var att längst in, längst upp hade Erik sin renytterfile för ca 460kr/kg....som skulle efterstekas på 55 grader. Den höll på bli helt förstörd. Klarade sig precis, men blev något för torr. =/


När jag skulle servera fruktsoppan så räckte det knappt till 11 tallrikar, eftersom mycket hade sprutat ut från robocopen (som en mixer). Så vi fick pussla ihop, hälla över och krongla..Och en sak till han gå dåligt. Jag glömde passionsfruktköttet som jag hade stått och tagit ur 12 passsionsfrukter.. Men det blev fräsht och gott sa lärarna..det var ju bra i alla fall.


Jag tog en bild på Oggys fina förätt. En rök trentartar med äggsmör och pepparotsgrädde. Som garnityr; timjan och rosepeppar.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More